יודעים מה תעשו היום? תכינו משחק פ-צ-צ-ה לט”ו בשבט!
גם ברוח החג המתקרב, גם מחומרים נגישים וזולים, גם מתאים לטווח רחב של גילאים, וגולת הכותרת- עוזר ברכישה של תארים, מושגי יחס במרחב, ארגון מסר, זיכרון והוראות!
יאללה- מתחילים:
קודם מכינים-
הצטיידו בשקית וצאו לטבע ללקט אוצרות (גם במרחק קילומטר מהבית נמצאים דברים שווים). אבנים, עלים, ענפים, איטרובלים, פרחים שנשרו, זרדים- הכל טוב, העיקר שתמצאו זוגות מכל דבר (שני איצטרובלים זהים, שתי אבנים זהות וכו’).
אספתם? נהדר!
חוזרים הביתה, לוקחים שני דפים לבנים, ומציירים עליהם ציור קליל.
גם הפעם חשוב שבשני הדפים נצייר את אותו הציור.
עכשיו לוקחים ספר גדול (אנחנו השתמשנו ב”מאה שירים ראשונים”).
קדימה- משחקים!
יושבים ליד השולחן, אחד מול השני.
מניחים מול כל אחד מאיתנו את הדף המצויר שהכנו. בינינו מניחים את הספר שישמש כמחיצה (בעגה המקצועית קוראים לזה משחק מחיצה, או משחק מסך).
מחלקים בינינו שווה בשווה את אוצרות הטבע שאספנו, כך שכל פרט שיש אצלנו יש גם אצל השני.
המבוגר מתחיל.
הוא מסדר על הדף שמולו את הפריטים השונים, כל פריט במקום אחר.
אחרי שסיים לסדר הוא צריך להסביר לפרטנר שלו איפה להניח כל דבר.
חושבים שזה קל? ממש לא! הוראות כמו “שים את זה פה” לא רלוונטיות כי הספר המונח בינינו מסתיר.
חייבים להשתמש בהוראות מדויקות ותאורים מדויקים! איזה פריט לקחת? אבן אמרת ?גדולה או קטנה? איפה להניח? בבית המצויר? אבל איפה בדיוק? מעל הגג? ליד הדלת? מתחת לחלון?
משפטים ברורים ומאורגנים זה כל הקטע פה! וגם הפרטנר חייב להיות קשוב ולזכור את ההוראה המדויקת, אחרת הוא לא יצליח להניח במקום המתאים.
סיימתם להסביר? נהדר! מזיזים את הספר ובודקים האם קיבלנו תמונה זהה.
אם יש צורך, מתקנים ומסיקים מסקנות איפה היינו צריכים לדייק יותר.
זה לא נגמר פה- עכשיו מתחלפים! תור הפרטנר הצעיר לסדר, ואחר כך להסביר איפה הוא הניח כל דבר.
רוצים שיהיה יותר קשה? השתמשו בכל פעם ברצף של 2 הוראות. נראה אתכם זוכרים את ההוראות השלמות והמדויקות!
יאללה, אתם הולכים על זה? נועלים נעלים ויוצאים לטבע ללקט?